Çocuklarımızın Ders Çalışma Tekniklerine 5 Öneri

Çocuklarımızın Ders Çalışma Tekniklerine 5 Öneri

29.11.2023 103

Birçok anne ve baba okul döneminde çocuklarından en çok şikayet ettiği konuların başında ders çalışmak istememeleri geliyor. Bu konuya çözüm getiremeyen birçok anne ve baba bazı zamanlar çocuklarının ödevlerini kendilerinin yaptığı dahi oluyor.

Ödüllendirici cümleler kurun:

Çocuğun, ödevini doğru mu yoksa yanlış mı yaptığı konusunda yorum yapacak olan sınıf öğretmenidir. Bu nedenle ebeveynler ödevin doğruluğuna yanlışlığına değil, çocuğun çabasına odaklanmalı. “Bugün ödevini yapmak için çok çalıştın. Senin adına çok sevindim, çünkü bu kadar emek verdin” gibi cümlelerle çocuğun çabasını gördüğünüzü ifade edebilirsiniz. Bu sayede ödevin doğru ya da yanlış olmasından ziyade sürece odaklanan ödüllendirici cümleler kurmak uzun vadede çocuğu daha da cesaretlendirecektir.

Ders çalışma alanları olsun:

Çocuğunuzun ödevlerini yapması ve ders çalışabilmesi için sessiz bir yer seçmesine izin verin. Televizyonun, müziğin ve diğer teknolojik araçların kullanılmadığı bir ortam bulun. Okul çağında birden fazla çocuğunuz varsa, onların ayrı ortamlarda ödev yapmasını sağlayarak dikkat dağıtıcı unsurların en alt seviyede tutulmasına olanak sağlayın.

Mükemmeliyetçi olmayın:

Birçok anne ve baba çocuğundan çoğu zaman yaptığı şeyleri mükemmel olmasını beklemekte. Öğretmenleri bilmektedir ki bu ödevlerle birlikte öğrencilere hata yapabilme imkanı veriliyor. Çocuklardan mükemmel ödevler yapmalarını ve mükemmel öğrenciler olmalarını bekleyen ebeveynlerle yaşamak, tüm çocuklar için zor ve motivasyon kırıcı olmaktadır.

Ödevlerini yapan değil, ona rehberlik eden ebeveyn olun:

Birçok anne ve baba ödevlerini yapmayan çocukları için son çare olarak öğrencilerin ödevlerini kendileri yapıyor. Anne ve babalar bu hataya düşmemeli. Çocuklar ödevlerini yanlış dahi yapıyor olsalar bırakın kendileri yapsın. Hata yapmayı ve yanlışlarını bu yaşlardan itibaren görmeleri gelişimleri için de önemli.

Ödev zamanı belirleyin:

Ödev yapmakta zorlanan öğrenciler bazı zamanlar ise ne zaman ödev yapmaları gerektiğini bilememelerinden kaynaklanıyor. Anne ve babalar çocuklarına ödev saatlerini belirlemeleri çocukların Ödev yapmaya daha eğilimli olmalarına imkan sağlayabilir.